1995 tm 1999

1995

Het gaat nog steeds goed met de club gezien het grote aantal leden. Die conclusie moesten we ook maar trekken bij de opkomst tijdens de ledenvergadering. Maar liefst 17 leden (van de 734) waren daar aanwezig om hun zegje te doen. 

De rest was waarschijnlijk (ook) tevreden zoals de club draaide. In het bestuur neemt Mischa Oordijk de functie van algemeen bestuurslid over van Jaap te Kloese. In het weekend van 11 en 12 maart presenteerden we ons op de Auto & Motor Sprotief beurs in de IJsselhallen in Zwolle met een negental auto’s op een maar liefst 400 vierkante meter grote stand.Aan het einde van het weekend konden we weer een aantal nieuwe leden noteren. 

De seizoenopeningsmeeting in Wezep op 22 april begon een beetje een internationale meeting te worden met deelnemers uit België, Frankrijk en Duitsland. In de grote zaal van Restaurant Coelenhage werd een mini Corvette/ Camaro/Firebird meeting georganiseerd door modelbouwers Marty v.d. Bersselaar en Aart Timmer. Het wegrijden van de deelnemers aan het eind van de middag ging de afgelopen jaren vaak vergezeld van een burn-out. Het aanwezig publiek had zich ook nu weer verzameld langs de Zuiderzeestraatweg om niets van dit schouwspel te hoeven missen. Je hield je hart vast! In het clubmagazine dit jaar weer veel interessante en vermakelijke artikelen. Diverse Firebird eigenaren stuurden hun bijdragen in. Jolanda Hamelink, Peter Muris, Caspar van Apeldoorn en last but not least Ronald Patterson met o.a. zijn fantastische verhaal over zijn belevenissen met zijn 10th Ann. Trans Am op, jawel, de Nürburgring. Ook Berend de Weerd schreef een aantal artikelen (Restaureren en calculeren en De achterwielophanging van de 63-82 Corvette) De Corvette is in 1995 weer eens Official Pace Car tijdens de Indy 500. Lelystad was op 28 mei the place to be voor de leden. Daar werd bij het Nieuw Land Museum een meeting gehouden. Het VOC schip de Batavia was tevens te bewonderen. Een weekend samen doorbrengen dat konden de leden op de jaarlijkse meeting in Beekbergen. Op 24 en 25 juni was daar gelegenheid voor. Het werd een zonovergoten weekend met het gebruikelijke programma. Ook nu was het jammer dat niet meer leden dit weekend mee (kunnen) maken. Het complete weekend is GRATIS! Welke club biedt dit?
De Race Day op het circuit van Baarlo op 30 juli kenmerkte zich ook dit jaar door zeer warm weer. Verhitte gezichten, verhitte auto’s, een verhitte baan kortom genoeg ingrediënten voor een warm dagje. Door de organisatie was er dit jaar een soort terras op het middenterrein gemaakt, met een friettent, een drankenwagen en een ijswagen. In de diverse klassen werd er hard gestreden. Snelste die dag in de sprint was Arnold de Heus met zijn lichtblauwe 1967 Camaro voorzien van een stevig opgevoerde 350 motor lopend op een cocktail van superbenzine en lachgas. De meest noordelijke meeting dit jaar was die in Appelscha op 27 augustus bij Restaurant de Bosberg. Een meeting die zich kenmerkte door een zeer lage opkomst (25 wagens). Oorzaak? De afstand? De weersvoorspellingen die niet al te best waren? Zeg het maar. De laatste clubmeeting met auto’s werd gehouden op 24 september bij Restaurant het Reeuwijkse Hout in Reeuwijk. Een opkomst van zo’n 50 auto’s was niet slecht voor een dag die qua weer niet veel goeds voorspelde. Opvallend was de aanwezigheid van veel leden die we het hele jaar nog niet op meetings hadden gezien. De toertocht werd om de Nieuwkoopse Plassen verreden en trok veel bekijks.

1996

De samenstelling van het bestuur veranderde dit jaar. Paul Tijsma, Arnold Miltenburg en Mischa Oordijk verlieten het bestuur om plaats te maken voor Jan de Jong (penningmeester), Berend de Weerd (alg. bestuurslid) en Harold Hagedoorn (alg. bestuurslid). Het Stingray ’82 Magazine stond weer vol met artikelen van o.a. Caspar van Apeldoorn, Ronald Patterson en Jolanda Hamelink om maar een paar van de actiefste te noemen.

Ook dit jaar weer een leuk aantal meetings waarvan natuurlijk de meeting in Wezep de spits afbeet op 20 april. Jolanda Hamelink schreef een leuk verslag van haar bezoek aan deze meeting samen met een aantal leden van de Belgische Corvette, Camaro, Firebird club (CCC). Clublid T. Huibers had een meeting georganiseerd in Eindhoven op 12 mei bij Restaurant Gennep. Ik het clubmagazine geen verslag van deze meeting alleen een fotoimpressie. Jammer. Winkelcentrum In de Bogaard in Rijswijk was het decor voor een meeting op 23 juni. Ook nu alleen weer een fotoimpressie in het clubmagazine. Het campingweekend in Beekbergen op 6 en 7 juli had van het bestuur een thema meegekregen. Country & Western. De deelnemers werden verzocht te zorgen voor een outfit in country & western style. Diversen hadden aan dit verzoek voldaan gezien het twee bladzijden grote fotoverslag. Dit weekend heeft een grote hoeveelheid activiteiten (concours délegance, behendigheidswedstrijd, barbecue, sunset cruise, live muziek etc.)
Van de raceday in Baarlo op 11 augustus was gelukkig wel een verslag (dankzij Johan Boer) waar we konden lezen dat het weer zeer warm was. Desondanks geen overdreven grote opkomst met zo’n 60 wagens. Hiervan deden er 25 mee aan de sprints in de diverse klassen. Dit jaar was Arnold de Heus eens niet de snelste.
Deze eer kreeg Walter Gerlach met zijn C4 Corvette met 454 big block op nitro. Zo’n prachtige lokatie verdient meer bezoekers. Caddy’s Diner in Purmerend was op 15 september the place to be. Daar hielden we onze laatste buitenmeeting van het jaar.

1997

Het ging dit jaar wat beter met de verslagen van de meetings in het clubmagazine. Het clubmagazine kreeg met ingang van het juni nummer een nieuwe redacteur in de persoon van Johan v.d. Schaaf.. Harry Huls werd alg. bestuurslid. Meetings dat jaar waren er in Wezep, Naarden-Vesting, Beekbergen, Baarlo, Biesbosch en Hoevelaken. 

Ja wat moet je nou nog vertellen over de meeting op de parkeerplaats achter Restaurant Coelenhage in Wezep? Het heeft altijd die bijzondere spanning van het seizoen gaat weer beginnen. Je ontmoet weer clubvrienden die je de hele winter niet gezien hebt. Mensen met auto’s die je nog niet eerder hebt gezien. Bijna 200 auto’s waren er op zaterdag 26 april te bewonderen. Ook de nodige kraampjes met onderdelen, accessoires, modelletjes etc. En na afloop de traditionele “handtekeningen” (burn outs) op de Zuiderzeestraatweg.

1998

Een bloemlezing van de fraaiste artikelen uit het clubmagazine. In de maart uitgave geeft Sjaak ten Bras een overzicht wat er komt kijken bij de organisatie van een evenement als de Super Show & Shine. Niet gering! Subliem de belevenissen van Jan de Waal bij de restauratie van zijn 1978 Corvette en het restauratieverhaal van de ’69 Camaro van Sjaak ten Bras. Ronald Patterson was weer terug met zijn Bird of Prey.
De meetings. In Wezep (18 april) trapten we traditiegetrouw het seizoen weer af. Het gebruikelijke beeld daar. Veel auto’s en veel mensen. Ook veel opvallende nieuwkomers, Camaro’s eerste generatie, nieuwste Corvette C5 you name it. Caddy’s Diner stond weer op het programma als locatie voor een meeting. Het weer was prachtig met temperaturen rond de 25 graden wat heel fraai is voor mei (17). Zo’n 80 leden hadden hun auto meegenomen. Opvallend veel oude auto’s waaronder drie 1959 Corvettes! Om ongeveer half drie startte de toertocht van zo’n drie kwartier die zeer de moeite waard was. Een zeer geslaagde meeting. De volgende meeting die op het programma stond was die in Tiel op 14 juni bij Restaurant De Betuwe.
De meeting in Beekbergen op Camping de Hertenhorst was veranderd in een ééndaags evenement op zaterdag 11 juli om iedereen de gelegenheid te geven zondags de grote Amerikanen meeting op Papendal mee te kunnen maken. Het werd een dag van diverse activiteiten zoals de behendigheidswedstrijd, puzzeltocht en aansluitend de barbecue. Voorgesteld werd om toch te overnachten in Beekbergen en de volgende dag gezamenlijk naar Arnhem te rijden. Voor de laatste keer konden we gebruik maken van de faciliteiten van het circuit van Baarlo. Het circuit moest wijken voor de bouw van bungalows. Zondag 30 augustus hadden we dus hier voor het laatst onze raceday. De gebruikelijke opkomst van zo’n 60 wagen waarvan er zo’n 25 meededen aan de sprints. De strijd was weer hevig in alle klassen. Het weer was niet zoals we voorgaande jaren gewend waren. Een beetje miezerig en grijze luchten. Niet ideaal voor supertijden dus. Weer was Walter Gerlach met zijn C4 Corvette de snelste ware het niet dat de concurrentie in de vorm van Rinse v.d. Schuit met zijn getunede 1980 Corvette en de ’82 Firebird (met nitro) van dhr. de Rooy groot was. Zo komt een eind aan de Stingray ’82 racedays. Vroeger op het circuit van Valkenswaard en sinds 1992 op Baarlo. 20 september hadden we een meeting net over de grens in Duitsland in Hoch Elten bij ‘t Pannekoekhuis. Zo rond drie uur werd er een toertocht gereden van zo’n drie kwartier. Door het tijdstip wellicht een vrij kleine opkomst van ongeveer 25 auto’s.

1999

Stingray ’82 heeft nog steeds ongeveer 700 leden. Still going strong! Dit jaar opvallend veel goede artikelen in het Stingray ’82 magazine. Berend de Weerd met zijn Corvette aankoop adviezen voor zowel de C3 als C4 modellen. Jan de Waal is dit jaar nog steeds bezig met de restauratie van zijn 1978 Corvette. Ronald Patterson zijn fantasie kent geen grenzen. Erik v.d. Vinden geeft een beeld (met veel unieke foto’s) van de Amsterdamse Corvette scène in de jaren zeventig.

Nieuw Stingray ’82 bestuurslid Jonnie Brongers vertelt over de avonturen met zijn 1968 Corvette. Jolanda Hamelink reist (naar de USA) en kan verhalen. Wim Havinga neemt zijn 1988 Corvette mee naar de USA en beleeft daar veel. Fred Hamelink restaureert een 1979 Camaro en Sandor Kruiswijk bouwt in 6,5 jaar een bijzondere Trans Am. 1980 Trans Am targa body, 1978 front, 1971 455 ci blok en dat alles in de kleuren van een 10th Anniversary Edition maar dan goud/bruin! Uniek. En last but not least doet Camaro man in hart en nieren Jan Riedeman verhaal van zijn belevenissen en de “Camaro scheiding”.
Voorwaar toppers die Stingray ’82 Magazines van 1999. Future collectibles. O ja je zou bijna vergeten dat er ook nog meetings waren in 1999. Wat stond er dit jaar op het programma? Meetings in Wezep, Raamsdonksveer, Beekbergen, Lemmer, Biesbosch en een feestavond. Wezep. Zoals elk jaar veel te zien en weinig te beleven. Weinig te beleven in die zin geen activiteiten zoals een toertocht e.d. Toch wel veel te beleven in de zin van aan en afrijdende auto’s. Mooi voorjaarsweer, veel auto’s en veel mensen. De ideale ingrediënten om het clubjaar goed te beginnen. Jolanda Hamelink schreef weer een leuk verslag van haar indrukken. Voor haar een 2,5 uur durende rit van Zeeland naar Wezep!
Op zondag 23 mei kreeg het Nationaal Automobiel Museum in Raamsdonsveer onze uitgebreide aandacht omdat we daar een meeting hadden georganiseerd. Leden konden op vertoon van hun lidmaatschapkaart gratis naar binnen. Zo’n 40 clubauto’s hadden zich verzameld op de parkeerplaats. Ook dit jaar was de meeting op Camping de Hertenhorst weer net als vorig jaar een ééndaags evenement. Best wel jammer eigenlijk omdat het begonnen was als een campingweekend. Zondag 4 juli werden de leden om 11.00 uur verwelkomd met koffie en werd het een dag vol activiteiten als behendigheidswedstrijden, puzzeltocht, barbecue en aansluitend de prijsuitreiking. Ongeveer 50 auto’s hadden zich opgesteld op het grote grasveld en de weergoden lieten ons niet in de steek die dag. De provicie Friesland hadden we de laatste jaren niet meer aangedaan dus was de meeting op 22 augustus in Lemmer niet zo’n slechte keus. Locatie was Café-Restaurant Sudersee op jachthaven Friese Hoek. Een kleine veertig auto’s hadden zich daar op een wat grijze dag verzameld. Johan Boer en ik hadden een toertocht uitgezet die voer door Lemmer, langs het IJsselmeer en door Gaasterland. Een mooi gebied om rond te rijden in een Amerikaan. De Biesbosch was wederom het toneel voor een meeting. Op zondag 19 september waren we weer in Drimmelen. Het clubjaar werd afgesloten met een heuse feestavond op 16 oktober in Hotel Restaurant v.d Valk in Breukelen waar een live muziekband voor de muzikale omlijsting zorgde.