2000 tm 2002

2000

Het bestuur onderging dit jaar weer eens wat wijzigingen. Het redacteurschap van het clubmagazine kwam in handen van René Eefting. Johan v.d. Schaaf en Harry Huls verlieten het bestuur en hun plaatsen werden ingenomen door Johan Boer en Peter Hulzinga. Jan de Waal zijn 1978 Corvette is dit jaar voor het eerst te zien op de meetings na een in het clubmagazine uitvoerig beschreven restauratie. 

Fred Hamelink kan het restaureren ook niet laten. Na vorig jaar een 1979 Camaro een nieuw leven te hebben gegeven is dit jaar een 1985 Firebird aan de beurt. Jonnie Brongers pakt zijn 1968 Corvette ook grondig aan dit jaar. Wim Nijenhuis gaat in de USA op zoek naar Firebirds, Berend de Weerd (Dutch Corvette Supplies) legt het vacuüm systeem uit van de Corvette (koplampen en ruitenwisserklep) en Johan v.d. Schaaf bezoekt Idstein en doet verslag. Genoeg leesvoer dit jaar weer ondanks het feit dat er maar drie clubmagazines verschijnen. Meeting Wezep, ja wat anders, opent het clubseizoen. Harold Hagedoorn toonde trots na een vijf jaar durende restauratie zijn zwarte 1969 Camaro en Jan de Waal had voor het eerst zijn vers gerestaureerde 1978 Corvette bij zich. Wederom genoeg nieuwe en oude gezichten om het een geslaagde meeting van mens en machine te noemen. Minder geslaagd was de burn out van een enthousiaste Corvette “coureur”. De beste man wilde een burn out maken maar had niet in de gaten dat zijn wielen niet in de juiste richting stonden. Het gevolg was een “kusje” met een lantaarnpaal. Alle begin is moeilijk. 

Ford Museum den Hartogh in Hillegom kon zich verheugen op bezoek door onze club op 28 mei. Een heel interessante locatie ondanks het feit dat een Ford niet een ieders keus zal zijn. Fraai voor een ieder met een historisch besef. Niets stond een grote opkomst in de weg. Ware het niet dat het Nederlandse weer roet in het eten gooide met stormachtig weer met uitzonderlijk zware windstoten. Toch hadden 20 dapperen de rit gewaagd en waren andere clubleden gekomen met hun “gewone” auto. Binnen maakten de ruim 200 Fordjes de rit naar Hillegom meer dan de moeite waard. Het is tenslotte het grootste Ford museum ter wereld! Friesland was zo goed bevallen vorig jaar dat we dit jaar deze fraaie provicie weer bezochten. Zondag 18 juni waren we in Oosterwolde te gast. Clublid Gerben Wesseling heeft hier een cafetaria in Amerikaanse stijl en had ons uitgenodigd. Hij had er veel werk van gemaakt. Iedereen kreeg bij aankomst een tasje met de agenda,
consumptiebonnen en een verassingpakketje. Het weer was zeer fraai, de toertocht had Gerben zelf uitgezet en een leuke opkomst die dag van zo’n 60 wagens op de twee parkeerplaatsen naast het cafetaria. Het was een zonovergoten dag die zondag de 23e juli toen we weer voor een evenementendag te gast waren op Camping de Hertenhorst in Beekbergen. Het gebruikelijke programma met redelijk veel auto’s (80) en mensen. Deze keer was de toertocht uitgezet door Berend de Weerd. Complimenten waren wel op zijn plaats want om na 10 jaar meeting Beekbergen nog een nieuwe route te vinden door de omgeving viel niet mee. In samenwerking met Snap-On (nothing comes even close) Nederland organiseerden we een meeting op 20 augustus in Renswoude bij Restaurant de Hof. Het was een prima terras weertje en zo’n 50 auto’s wisten de weg naar Renswoude te vinden.
Snap-On hield natuurlijk een presentatie van hun producten en zorgde er voor dat we niet zonder consumpties kwamen te zitten! Er werd natuurlijk een toertocht gereden door het fraaie Gelderse landschap waar onderweg twee keer gebruik gemaakt moest worden van een pontje. Leuke onderbreking trouwens die de stoet auto’s weer uit elkaar haalde. De laatste buitenmeeting dit jaar werd gehouden op 24 september bij het van der Valk Restaurant in Tiel (nee niet op het dak!). De opkomst voor deze tijd van het jaar viel niet tegen met zo’n 50 wagens. Het mooie weer speelde zeker een rol. Eerst zouden we op 17 september een gezamenlijke meeting houden met de Heartbeat Corvette Club maar die trokken zich een maand voor die datum terug en moest er gauw een alternatieve meeting georganiseerd worden. Dit lukte René Eefting maar een toertocht lukte niet meer op zo’n korte termijn. Desalniettemin was het een gezellige meeting. Het jaar werd afgesloten met een feestavond op 14 oktober op het terrein van Six Flags Holland in Biddinghuizen. Voor de leden was er de gelegenheid ‘s middags voor half geld het park te bezoeken. Aan het eind van de middag was er een broodmaaltijd waarna de feestavond met live muziek kon beginnen.

2001

Er waren leden die zich en hun auto voorstelden in het clubmagazine en anderen schreven leuke verhalen.

Duke Ebeling maakte een 2.200 kilometer lange rit door het door een benzineschaarste getroffen Engeland en Schotland en Stef van Dijk deed verslag van zijn bezoek aan Corvettes @ Carlisle. Heel leuk was ook het verhaal van Marcel en Danielle de Nijs die een (klassieke) caravan achter hun 1974 Camaro koppelden en met deze sleurhut naar Spanje reden. Een fraaie camping op het strand was de eindbestemming. De terugreis was nog spannender door blokkades op de Franse wegen en het vinden van een benzinepomp die nog benzine had. Prachtig dat soort verhalen. Het bestuur kreeg versterking in de vorm van Joke Braam en Berend de Weerd verliet het bestuur. 

De seizoenopeningsmeeting in Wezep dit jaar op zaterdag 14 april was in die zin heel bijzonder omdat dit mijn eerste meeting was met mijn eigen Corvette. Natuurlijk schreef ik hiervan een verslag voor het clubmagazine. René Eefting zorgde voor de (vele) plaatjes. Het circuit van Assen was op 6 mei de locatie voor een meeting. Nee helaas geen Stingray ’82 Race Day, was dat maar waar. VDB Promotions organiseerde op het circuit een “American Sunday” en was wel geïnteresseerd in de aanwezigheid van onze club. Clubleden mochten die dag gratis naar binnen met hun auto.

Voor degenen die er vroeg bij waren was het een geslaagde dag maar de laatkomers kregen problemen omdat de organisatie al gauw riep dat het vol was en men er niet in kwam. De organisatie nam beslissingen over het parkeren waarvan de aanwezige clubs niet op de hoogte werden gebracht. Frustrerend voor veel leden en natuurlijk het bestuur. VDB Promotions had niet zo’n grote belangstelling voor deze dag verwacht! Erg naïef natuurlijk (of gemakzuchtig?). Als er iets enorm veel belangstelling trekt dan zijn het Amerikaanse automobielen. Dat weet zelfs een kind!Tweede Pinksterdag 4 juni gingen we evenals vorig jaar een automuseum bezoeken. Neerlands trots DAF heeft een fraai museum in Eindhoven dat zeker een bezoek waard is. Of het nu aan de dag lag of de locatie weet ik niet maar er waren niet meer dan 20 auto’s die dag in Eindhoven. Jammer. Camping de Hertenhorst in Beekbergen kon op 8 juli Stingray ’82 weer verwachten voor een evenementendag. Om ongeveer 10 uur kwamen de eerste leden die een tas met leuke hebbedingetjes kregen. Tevens consumptiebonnen, bonnen voor de barbecue en een formulier om de mooiste Corvettes, Camaro’s en Firebirds te kiezen. Berend de Weerd had het gerestaureerde chassis van zijn 1963 Corvette meegenomen. Heel interessant. Het weer was niet wat we gewend waren. Om ongeveer twee uur werd de puzzel/toertocht verreden die door Michel en Joke Braam was uitgezet. Na afloop kon een ieder zich te goed doen aan het vlees dat op de barbecue bereid was. De dag werd afgesloten met het uitreiken van de diverse prijzen. De campingprijs (mooiste auto gekozen door bezoekers van de camping) ging naar Harold Hagedoorn met zijn zwarte 1969 Camaro. En terecht! De Reeuwijkse Plassen vormden een mooi decor voor de meeting op 5 augustus ondanks de dreiging van regen. Een leuke en vooral gezellige opkomst die zondag. De toertocht was een mooie gelegenheid de omgeving eens beter te bekijken. De laatste buitenmeeting vond 9 september in Kampen plaats. Er werd verzameld bij het AC Restaurant ‘t Harde langs de A28 waarna er in colonne via Elburg naar Kampen werd gereden. In Elburg werd even gestopt bij de haven voor wat foto’s. Het weer was niet wat we besteld hadden. Regenachtig en veel wind. In Kampen werden de auto’s geparkeerd en gingen we te voet naar de haven waar een schip klaar lag voor een rondvaart. Weer eens wat anders. Helaas, helaas de schipper vond het door de harde wind niet verantwoord om uit te varen. Daar konden we ons wel iets bij voorstellen. Desondanks hebben we de soep, broodjes en drank op de boot genuttigd en dat was ook best wel gezellig. Aan het eind van de dag gingen we weer richting steakhouse “De Buitenwacht” waar de auto’s stonden en hebben daar genoten van wat daar opgediend werd. Ondanks het slechte weer en de verandering van het programma een leuke meeting.

2002

20 jaar Stingray ’82. 2002 het jubileumjaar. Wauw FEEST! Maar er zijn ook weer wat bestuursmutaties. Joke Braam neemt de functie van secretaris over van Egbert Bos die tevens het bestuur verlaat. Jonnie Brongers verlaat ook het bestuur en René Eefting stopt als redacteur. Jan de Jong laat ook weten dat hij wil stoppen als penningmeester. Kortom roerige tijden voor het bestuur. Op de vraag van André Boer of ik (Aart Timmer) het clubmagazine weer onder mijn hoede wil nemen antwoord ik positief. Vanaf de maart uitgave verschijnt het Stingray ’82 Magazine nieuwe stijl. De openingsmeeting vond dit jaar plaats op 20 april in Heerde. Wezep was (tijdelijk) van de baan. Dat maakte voor de leden niet zo veel uit want de opkomst was evenals in Wezep groot. Toch zeker een kleine 200 auto’s hadden zich verzameld op de parkeerplaats van Restaurant De Keet van Heerde dicht bij de afslag van de A50. Honderden bezoekers bewonderden al dat Amerikaanse geweld.

Tevens waren er enkele kramen met onderdelen, schaalmodellen en andere memorabilia. 4 en 5 mei waren we vertegenwoordigd met een afvaardiging op SPEED 2002 in Rosmalen op het terrein van het Autotron om de club te promoten. Onder erbarmelijke weersomstandigheden wisten we ons te handhaven en bij onze buren van de Heartbeat Corvette Club vonden we sympathieke lotgenoten. Volgend jaar zijn we er weer.
Tweede Pinksterdag 20 mei waren we te gast op het terrein van TDG te Wijchen waar clublid Ruud Zeller gastheer was. Werkelijk schitterend weer typeerde deze meeting en de opkomst was goed met zo’n 70 auto’s. De (lange) toertocht ging door de bijzonder fraaie omgeving van Nijmegen. Na anderhalf uur waren de deelnemers weer terug en werd er nog gezellig nagepraat. Onze jaarlijkse museummeeting hielden we op 16 juni bij het General George C. Marshall Museum in Zwijndrecht. Een interessante plek met een leuke opkomst aan clubauto’s. Leen Kostense en ons jongste clublid Joost van Oldenbeek schreven verslagen van de jubileum weekend meeting die we 13 en 14 juli hielden op Vakantiecentrum De Hertenhorst in Beekbergen. 11 augustus waren we weer eens te gast bij Caddy’s Diner te Purmerend. Edo Snippe en Gerrie Boer deden verslag. Zwartsluis was de plaats waar de boot lag te wachten voor een meeting “op zee”. 6 september kwamen de leden samen in Wezep bij Restaurant Coelenhage om daarna gezamenlijk naar Zwartsluis te rijden via een leuke route. Adrie Gelderblom schreef een verslag voor het clubmagazine. Omdat Stingray ’82 dit jaar 20 jaar bestond werd er op 26 oktober een feestavond georganiseerd in Almen bij restaurant de Aanleg. Een leuk programma die avond waarbij herinneringen aan 20 jaar Stingray ’82 werden opgehaald met foto’s en bewegende beelden. De band “Out of Limits” zorgde voor de muzikale omlijsting en ook werd natuurlijk de inwendige mens niet vergeten. Een mooie afsluiting van dit clubjaar.